منو دسته‌بندی

پیشروی نیروهای عراقی از شمال، جنوب و شرق فلوجه

عملیات آزادسازی شهر فلوجه از اواخر شب یکشنبه گذشته با فرمان «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق آغاز شده است. در این عملیات نیروهای ارتش و پلیس عراق، نیروهای عشایر اهل سنت و 13 گروه الحشد العشبی شرکت دارند.

امروز (چهارشنبه) نیز حملات گسترده نیروهای عراقی به مواضع داعش در محورهای مختلف ادامه دارد و آن‌ها توانسته‌اند خود را بیش از پیش به شهر فلوجه نزدیک کنند.

13950304000549_PhotoA

داعش زبان فراریان از جنگ را می‌بُرد

همراه با نزدیک شدن نیروهای عراقی به اطراف شهر فلوجه، بسیاری در شهر فلوجه قصد تسلیم شدن و یا فرار از جنگ را دارند که تروریست‌های داعش به مقابله با آن‌ها اقدام کرده‌اند.

یک منبع مطلع به پایگاه خبری السومریه نیوز، اعلام کرده است که گروههای داعش زبان 5 نفر را که قصد فرار از جنگ را داشتند، بریده است.

از سوی دیگر، ظهر امروز (چهارشنبه) بین برخی جوانان شهر فلوجه که از شرکت در جنگ امتناع داشتند، با تروریست‌های داعش درگیری رخ داده است.

یک منبع امنیتی در گفت‌وگو با فرات نیوز، گفته است که این درگیری‌ها در محله «المهندسین» در مرکز فلوجه رخ داده و در طی آن 3 تن از تروریست‌های داعش کشته شده‌اند.

به گفته وی، افراد داعش از بلندگوههای مساجد، مردم را به ایستادن و مقاومت در برابر نیروهای ارتش و مردمی عراق دعوت می‌کنند.

ورود نیروهای امنیتی و عشایر به منطقه «الکرمه»

بخش رسانه‌ای اتاق عملیات فلوجه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نیروهای امنیتی و عشایر اهل سنت الانبار توانستند وارد بخش شمالی منطقه «الکرمه» بشوند.

بنا به این گزارش، نیروهای عراقی توانسته‌اند به ورودی «الرشاد» و پمپ بنزین «الکرمه» مسلط شده و پرچم عراق را در این ناحیه نصب کنند.

تسلط نیروهای عراقی به مسیر «البوشجل» در شمال فلوجه

بخش رسانه‌ای اتاق عملیات فلوجه، اعلام کرده است که نیروهای ارتش عراق، توانسته‌اند، مسیر «البوشجل» را در شمال فلوجه از تسلط تروریست‌های داعش به طور کامل خارج کنند.

به گفته سرلشگر «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار، در بخش جنوبی شهر فلوجه نیز، نیروهای عراقی در حال پیشروی هستند.

محاصره منطقه «الجغایفه» در شرق فلوجه

بخش رسانه‌ای نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرده است که نیروهای داوطلب مردمی توانسته‌اند در شرق فلوجه، منطقه «الجغایفه» را در محاصره قرار دهند.

پیشروی نیروهای امنیتی عراق در جنوب فلوجه

«رکات العیفان» عضو شورای استانداری الانبار به السومریه نیوز اطلاع داده است که نیروهای امنیتی عراق در ادامه پیشروی‌های خود به به مناطق «البوعیفان» و «البوهوی» در جنوب فلوجه رسیده‌اند

این دو منطقه در 3 کیلومتری رود فرات و مشرف به بخش عامریه در شهر فلوجه است.

تکذیب بمباران‌های بی هدف

«اوس الخفلجی» فرمانده گردان‌های ابوالفضل العباس، در پاسخ به تبلیغات رسانه‌ای معاند، تأکید کرد ه است که هیچ گونه بمباران‌های کور بر روری شهر فلوجه وجود ندارد.

او در این باره توضیح داد: افرادی از داخل شهر در تماس با ما هستند که مختصات محل بمباران را می‌دهند و ما هم به جنگنده‌های ارتش منتقل می‌کنیم.

پیام آیت‌الله سیستانی به نیروهای شرکت‌کننده در آزادسازی فلوجه

آیت‌الله سیستانی پیامی به نیروهای نظامی و «الحشد شعبی» (بسیج مردمی) در فلوجه عراق فرستاد و آنها را به ضرورت تعهد و پایبندی به توصیه‌های مرجعیت در خلال آزادسازی این شهر فراخواند.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *