منو دسته‌بندی

آیت الله جوادی آملی: آل سعود غاصبانه کعبه را در اختیار دارد/ متقیّان جوامع اسلامی باید کعبه و حرمین شریفین را اداره کنند

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: آل سعود غاصبانه جلوی حجّاج را می گیرند و اولیا و متولی نیستند و حق این کار را ندارند و اینها نمی دانند که جریان کعبه و مسجدالحرام نظیر آثار باستانی و میراث فرهنگی نیست.

این مرجع تقلید در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم اظهار داشت: آنچه باعث صدّ عن سبیل الله است، تعصب جاهلی است لذا کعبه نه نظیر خانه شخصی افراد است و نه نظیر آثار باستانی و میراث فرهنگی است که کسی بگوید برای ماست؛ اهرام مصر را مردم مصر می توانند بگویند در سرزمین ما و برای ماست اما در مورد کعبه اینگونه نیست.

او افزود: کعبه مانند آثار باستانی و میراث فرهنگی نیست که متعلق به احدی باشد، آل سعود و دیگران یکسان می توانند جزء خدّام این بیت باشند و اگر لیاقت نداشتند، دیگران باید کعبه را اداره کنند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به کشتار زائران ایرانی توسط آل سعود در دوران امام خمینی(ره) گفت: همان موقع مشخص شد که آل سعود لیاقت خادمی و متولی بودن کعبه را ندارد بلکه در آیه ۳۴ سوره مبارکه انفال آمده است که مردان الهی، اولیای کعبه هستند.

او با ردّ سخنان سعودی مبنی براینکه مکه میراث فرهنگی و سرزمین باستانی عربستان است، گفت: مکه سرزمین الهی است و  این‌ها افراد متقی نیستند که متولی خانه کعبه باشند و اگر اسلامی هم حرف می‌زنند جاهلی فکر می کنند.

این مرجع تقلید خطاب به آل سعود گفت: کعبه برای شما نیست که شما بخواهید اجازه دهید یا اجازه ندهید؛ وهابیت همین است. بنابراین اینها غاصبانه جلوی حجّاج را می گیرند و اولیا و متولی نیستند و حق این کار را ندارند و اینها نمی دانند که جریان کعبه و مسجدالحرام نظیر آثار باستانی و میراث فرهنگی نیست که در کشورشان باشد و بگویند برای ماست.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: متقیّان جوامع اسلامی باید کعبه و مسجد و حرم را کاملا اداره کنند اما الان آل سعود غاصبانه این اماکن را در دست دارند و البته عذاب الهی هم دامنگیر اینها خواهد شد.

او با بیان اینکه خداوند در چندجای قرآن کریم وعده پیروزی داده است و بنابراین روزی می رسد که بشر عاقل می شود و استحقاق حکومت اسلامی را پیدا خواهد کرد و عقل مردم به برکت وجود امام عصر، بالا خواهد رفت و هنگامی که عقل مردم بالا رفت نه صهیونیسم و استکبار و نه اقمار آنها مانند آ ل سعود و بحرین را تحمل خواهند کرد و لذا وقتی عاقل شدند جز حق و پیامبر و اهل بیت احدی را نمی پذیرند.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *