منو دسته‌بندی

اهدای جوایز جام ضیافت

در هفته آخر ماه مبارک رمضان در غالب فعالیت های دانش آموزی مسجد منیریه، مسابقاتی با عنوان جام ضیافت برگزار گردید. جوایز این مسابقات روز شنبه، سوم مرداد ماه، ما بین نماز مغرب و عشاء توسط حجت الاسلام و المسلمین سینایی اهداء گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سینایی بعد از اهدای جوایز خطاب و بانوان و آقایان حاضر در جلسه در رابطه با اهمیت اخلاق نیکو با کودکان عنوان کردند:
“پیغمبر اسلام (ص) اخلاق و رفتار خوب را در رابطه با کودکان به ما یاد داده است. پیغمبر مکرم اسلام که عاشق نماز بودند یک وقت نماز را با عجله تمام کردند. از ایشان پرسیدند که چرا شما نماز را تند خواندید. فرمودند صدای گریه بچه ای از بین جمعیت می آمد. خواستم که نماز مادرش سریع تر تمام شود که به بچه اش برسد. یا مثلا یک موقع نماز را طولانی می کردند و سپس در پاسخ به اینکه چرا امروز زمان نماز طولانی تر شد فرمودند یک نازدانه ای هنگام سجده بر شانه من نشسته بود خواستم که از شانه ام نیفتد. به همین علت سجده را طولانی کردم.”
ایشان در ادامه افزودند:
“نگاه نکنیم به داعش ملعون که اینطور وحشی گری و خون خواری می کنند. اسلام سر تا سرش ملاطفت است. مگر کافر حربی که بحثش چیز دیگر است.”

امام جماعت مسجد منیریه در ادامه از بانوان مسن حاضر در جلسه درخواست کرد که حضور دختر بچه ها در جلسه را قدر بدادنند. که اگر آن ها را از صف نماز جماعت راندید به بد حجابان خیابان اضافه شان کردید.

حجت الاسلام و المسلمین سینایی در ادامه خطاب به نوجوانان مسجد موضوع احترام به بزرگتر ها را مطرح کردند و فرمودند:
“همه سعی شما عزیزان به احترام گذاشتن به افراد مسن باشد. موی سفید که احترامش بر همه ما لازم است. علاوه بر این کسی که 20 سالش است پیش کسی که 15 سالش است احترام داشته باشد. حتی برای یک سال اختلاف سنی هم احترام قائل باشید.”

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *