منو دسته‌بندی

گزارش تصویری بدرقه باشکوه ۱۶ آتش‌نشان شهید پلاسکو روی‌ دوش مردم تهران

بدرقه,آتش‌نشان,شهید, پلاسکو,

پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو پس از قرائت نماز در مصلای تهران، روی دوش شهروندان تهرانی تشییع و در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

صبح دوشنبه مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان از ساعت ۸.۵ امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس، آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور ایران، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، پرویز فتاح رییس کمیته امداد، سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس نهم، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران، محسن و یاسر هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مهدی چمران رییس شورای شهر و اعضای شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اقشار مختلف مردم و آتش‌نشانان برگزار شد.

در این مراسم پیام مقام معظم رهبری درباره شهدای آتش‌نشان قرائت شد و در ادامه پس از قرائت قرآن کریم و مداحی، اسامی شهدای آتش‌نشان قرائت شد که با فریاد “الله‌اکبر” برای هر نام شهید از سوی حضار همراه شد.

در ادامه نماز میت بر پیکر شهدای آتش نشان به امامت آیت الله امامی کاشانی اقامه شد و سپس پیکر شهدا در خیابان مفتح و شهید مطهری تشییع شد.

حضور زیاد شهروندان

پس از پایان نماز، پیکرهای شهدا در میان مداحی و سینه‌زنی از مصلی خارج شد تا بر دوش مردم سوگوار تا خیابان‌های شهید مفتح و شهید مطهری و میدان هفت تیر تشییع شود. در این برخی از مردم با نواختن طبل و سنج و نواهای سوگواری به عزاداری در میان جمعیت می‌پرداختند و شماری دیگر از شهروندان شعار «برتو درود، بر تو سلام آتش‌نشان قهرمان» سر می‌دادند.

همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های مختلف علاوه بر حضور گسترده در داخل شبستان، به احترام همقطاران شهید خود در محوطه مصلی، خبردار ایستاده‌ بودند .

شهروندان گروه گروه با در دست داشتن شاخه‌های گل‌های سفید و پرچم‌های سیاه در مصلی و خیابان‌های منتهی به مصلی حضور داشتند و خیابان‌های منتهی به مصلی مملو از جمعیت بود.

مراسم تشییع با ریزش گل‌ بر سر مردم و مشایعت‌کنندگان ادامه یافته است. هلی‌کوپتری که در آسمان مصلی تهران و خیابان‌های اطراف در پرواز است؛ با اوج گرفتن بر بالای سر جمعیت حاضر؛ بر سر آنها گل ریخته و به این ترتیب همدردی خود را با جمعیت حاضر اعلام می‌کند.

ترافیک سنگین

پلیس راهور اعلام کرد: با شروع مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان بار ترافیکی در خیابان‌های بهشتی بزرگراه رسالت، مطهری، سهروردی و شریعتی بسیار سنگین است. با توجه به سنگینی ترافیک در معابر ذکر شده توصیه ما به شهروندان این است که آرامش خود را حفظ کنند و حتی‌الامکان از تردد در خیابان‌های بهشتی و مطهری خودداری کنند.

بی نظمی در قسمتی از مراسم

گفتنی است در قسمتی از این مراسم با بسته شدن مسیرهای منتهی به مصلی امام خمینی(ره) مراسم تشییع به‌صورت بسیار بی‌نظمی  برگزار شد.  این بی نظمی باعث شد تا حرکت خودروهای حامل پیکر شهدا به سختی و آرامی صورت گرفت.

همچنین در هر 10 قدم یک خودرو و چند مداح در حال مداحی بودندکه باعث شد صداهای مختلفی شنیده شود. پس از تلاش بسیار برای متفرق کردن جمعیت؛ سرانجام ماشین‌های حامل پیکر موفق به خروج از مصلی شد .

افرادی که قصد شرکت در مراسم را نداشتند در میان جمعیت مقابل مصلی امام خمینی(ره) گرفتار شده‌اند و به نبود فضایی برای عبور، اعتراض می‌کنند.

حضور گسترده مردم در بهشت زهرا

از سوی دیگر در بهشت زهرا هم مردم حضور گسترده ای در قطعه 50 برای آخرین وداع با شهدای آتش نشان داشتند، آتش نشان های که دوازده روز پیش وقتی برای نجات جان هموطنانمان وارد ساختمان شعله ور پلاسکو شدند و عملیات نجات شهروندان و اطفاء حریق را انجام دادند با فروریختن ساختمان زیر آوارها ماندند و به سوی خدا پرواز کردند.

پیکر شهدای آتش‌نشان پس از تشییع تا میدان هفتم تیر، در ساعت 12:10 به آمبولانس‌های بهشت زهرا(س) منتقل شد تا طی مراسمی در قطعه 50 و در جوار شهدای منا آرام گیرند.

گفتنی است آتش نشانان برای همراهی با همقطاران خود با لباس‌های آتش نشانی در بهشت زهرا(س) حضور پیدا کرده‌اند.

پس از مداحی و نوحه سرایی پیکر 13 نفر شهیدان در خاک آرام گرفت و پیکر سه آتش نشان دیگر هم به زادگاهشان انتقال یافت.

همچنین تصاویر مربوط به این مراسم را مشاهده فرمایید.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *