منو دسته‌بندی

مفتی عربستان ایرانی‌ها را ناپاک و دشمن خانه خدا خواند

مفتی عربستان که به دشمنی با ایرانیان شهرت دارد، بار دیگر در اظهاراتی ایرانیان را ناپاک و دشمن خانه خدا و پیامبر او توصیف کرد.

«عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی عربستان و رئیس هیأت علمای ارشد این کشور که پیش از این بارها به ایرانیان توهین کرده بود بار دیگر در اظهاراتی ایرانیان را به برخورد بد در مراسم حج متهم کرده و گفته سی سال است که ایرانیان رفتار بدی در حج دارند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «عکاظ» عربستان، گفت: اینها [ایرانی‌ها] ذاتا ناپاک، دشمن خانه خدا و رسول او هستند؛ ادعا می‌کنند از حج محرومشان کرده‌اند اما دروغ می‌گویند زیرا دولت [عربستان] آنها را از حضور در حج منع نکرده بلکه به مراسم حج سامان داده و جهان اسلام با ساماندهی که عربستان اجرا کرده موافقت کرده و از خیلی از موارد چشم پوشی کرده‌اند.

آل الشیخ در ادامه ادعاهایش گفته ایرانیان در حوادث تأسف برانگیزی دست داشته‌اند که یکی از آنها ماجرایی است که در سال 1407 هجری قمری [کشتار حجاج در مکه 1366] رخ داد.

وی افزود: تهمت زدن به دولت [عربستان] نتیجه گمراهی و دروغ پراکنی‌آنهاست [دولت ایران]، آنها [دولت ایران] به خاطر کمبودهایی که دارند و به دلیل اشتباهاتی که در قبال مردم خود انجام داده‌اند می‌خواهند فضا را علیه عربستان تحریک کنند ولی ریاض همواره به خدمتگزاری به حرمین شریفین (مسجدالحرام در مکه و مسجدالنبی در مدینه) معروف بوده است

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *