منو دسته‌بندی

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار روحانی: دولت تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده است

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رییس‌ جمهوری با تقدیر از تلاش‌های دولت در جهت کاهش تورم و ایجاد رونق اقتصادی در کشور، گفتند: همه تلاش‌ها باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی در عمل متمرکز شود.

مرجع عالیقدر عالم تشیع در این دیدار که شامگاه جمعه برگزار شد، تصریح کردند: حفظ استقلال و پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اقدامات سفارشی امکان‌پذیر نیست؛ بلکه تلاش، عزم، توکل و جدیت می‌خواهد و البته دولت در این راستا همه تلاش خود را بکار گرفته است که باید ادامه یابد.

ایشان همچنین ضرورت مبارزه جدی با انواع فساد و دست‌اندازی به بیت‌المال را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: با اصلاح مقررات بانکی و جهت دادن منابع بانکها بر مبنای موازین شرعی و در جهت کمک به تولید و نیازهای مردم، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ممکن خواهد شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی توجه بیش از پیش به وضعیت معیشتی مردم، حل مسایل اقتصادی و اشتغال را ضروری دانستند و تأکید کردند: اگر با وحدت و توکل به خدا و بدون هراس از موانع و مخالفتها، همانند زمان جنگ عمل کنیم، پیروزیم.

این مرجع عالیقدر عالم تشیع افزودند: دولت به لطف خداوند تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده و ما برای تداوم و توسعه این دستاوردها، برای تک تک اعضای دولت دعا می‌کنیم.

رییس‌ جمهوری نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های حوزه علمیه، مراجع عظام و بویژه آیت‌الله جوادی آملی از دولت یازدهم، اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از مشکلات مردم، به کار گرفته و به رغم تمامی موانع به این سیاست خود ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام  حسن روحانی به کاهش نرخ تورم و ایجاد رونق در بخش اقتصاد اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت در سال جاری رسیدن به رشد ۵ درصدی در اقتصاد است و حمایت های رهبر معظم انقلاب، هماهنگی قوا و پشتیبانی مردم و شرایط مناسب‌تری که در کشور ایجاد شده، مسیر رسیدن به این میزان رشد هموارتر شده است.

روحانی با تشریح اقدامات دولت یازدهم در بخش کشاورزی، افزود: در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و ظرف دو سال گذشته؛ با افزایش صادرات و کاهش واردات، تراز محصولات کشاورزی کشور ۴.۷ میلیارد دلار بهبود پیدا کرده است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات با شکوه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رقابت‌های دوره انتخابات را باید به رفاقت بیشتر برای خدمت به جامعه تبدیل کرد.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *