به مناسبت 9 دی: سخنرانی حجت الاسلام سینایی در همایش مسئولین آموزش و پرورش + صوت
حجت الاسلام سینایی به مناسبت سالروز حماسه 9 دی، در تاریخ 7 دی ماه 95، در جمع بیش از 200 نفر از مدیران و مسئولین آموزش و پرورش به ایراد سخنانی پرداختند. مشروح این بیانات به قرار زیر است:
خیلی بدون مقدمه وارد بحث می شوم قویا معتقدم تفسیر و تحلیل رخدادهای جامعه اصلش و درستش آن است که توسط دین و قرآن و منابع دین صورت بگیرد. بدون پرده پوشی عرض می کنم به هیچ عنوان عقیده ندارم که تحلیل سیاسی باید یک تحلیل غربی و با استفاده از دستگاهای فکری غربی باشد که ما به آنها اعتقاد نداریم و آنها را سکولار می دانیم.
آنچه که در جامعه اتفاق بیفتد اگر با موازین قرآن و عترت و عقل که منابع دین هستند تحلیل بشوند این می شود یک تحلیل درست دینی که خداوند متعال از این رهگذر ما را خواسته که در صراط مستقیم حرکت بکنیم. اما متاسفانه الان ما نمازمان را پشت یک عالم دینی می خوانیم آخرتمان را از او سوال می پرسیم، اما مسائل دنیوی که می رسد به شرق و غرب متوسل می شویم و این غذاهای متاسفانه ناسالم سیاسی به خورد جوانان ما داده می شود.
البته واضح می باشد من عرضم آن نیست که همه آنهایی که عالم دینی هستند توان تحلیل سیاسی اسلامی را دارند اما اگر قرار است جایی ما دوا و درمان را پیدا بکنیم شفاء و رحمت را پیدا بکنیم، این قرآن است که هو شفاء و رحمة للمومنین.
در تمام مسائل سیاسی نظرم این است که عرض کردم و به نظرم می آید که حضرت امام نظر شریفشان این بوده است، خصوصا در رابطه با همین مسئله به این موضوع 9 دی که ما نحن فی هست می خواهیم صحبت بکنیم، دستگاه تحلیلی ما دستگاه دین است. یعنی آن که بنده می خواهم بگویم مثلا فلانی با پای راست یا چپ وارد اتاق شد آیا این درست است یا غلط؟ آیا این خوب است یا بد؟ این را ما به قرآن ارائه می دهیم.
یک روایت از حضرت علی و پیامبر اکرم است از هر دو این روایت رسیده مخصوصا امیر المومنین: اذ التبست علیکم الفتن، وقتی که فتنه ها مشتبه به سمت شما می آیند… ، ببینید همین امر امروز ماست دیگر، «اذ التبست علیکم الفتن» مثل پاره های شب «ان علیکم بالقران» بر شما باد به سمت قرآن.
ممکن است اینجا کسی بگوید که قرآن را گفته عترت را نگفته خب واضحه پیامبر اکرم فرمودند قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شوند این قرآن، قرآن بی عترت نیست، آن عترت، عترت بی قرآن نیست اینها ادامه و مکمل هم هستند بلکه یک گروه واحد دارند بنابراین حالا که فتنه آمده همه هم می گویند آن 9 دی فتنه بود سال 88 فتنه بود خب آن فتنه را چه کنیم؟ غبار را چگونه پاک کنیم این ان علیکم بالقران به قرآن مراجعه کنید درست می شود، همین جا یک واژه ای را برایتان ترجمه بکنم در آیات قرآن در سوره عنکبوت می فرماید که أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَکُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا فکر کردید شما بگویید ایمان آوردیم ما دیگر با شما کاری نداریم؟ وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ شما را به فتنه نخواهیم انداخت؟ آیا این طور گمان می کنید أَ حَسِبَ النَّاسُ آیا فکر می کنید همین که بگویید ما حزب الهی هستیم همین که ما طرفدار شهدا هستیم بسیجی هستیم همین که ما مرید امام هستیم ولایت مدار هستیم وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ آیا به فتنه نخواهید افتاد؟ چرا همه خواهیم افتاد هر کسی به اندازه خودش بعد واژه فتنه چی هست یعنی وقتی آهن را در کوره قرار می دهیم ناخالصی های او می سوزد و از بین می رود یعنی می سوزد اولا این سوختن باعث پالایش است ثانیا آن آهن ناب که از کوره می آید بیرون می شود آن آهنی که از ناخالصی ها گذشته که می گویند کربن است وقتی کربن از بین می رود آهن خالص بیرون می آید در مورد طلا و موارد دیگر هم همین طور است فتنه به این می گویند، فتنه یعنی گداخته شدن و پالایش شدن ممکنه یک کسی برود گداخته بشود از آن طرف هم بیرون نیاید بسوزد و از بین برود اگر آمد بله از فتنه سربلند بیرون آمده بنابراین واژه فتنه این است که وقتی کسی وارد یک عرصه سوزناک بسیار مهلکی می شود و از آن طرف سالم بیرون می آید این می شود آن طلای ناب آن آهن ناب که به درد کاری می خورد که باید از آن استفاده شود این هم دو تا مطلب، مطلب دیگر که خیلی هم با مصداق عرض می کنم که بعد از هفت سال بعد این قضیه که باید صراحتا وارد آن شویم این است که ما هم روایت داریم و این مثل هم مثل روانشناسی و امری است که خودتان هم تجربه کردید می فرماید که حب شی یعمی و یصم محبت یک چیز وقتی که در انسان بیشتر می شود انسان کور و کر می شود این در رابطه با حب نیست در رابطه با بغض هم هست یعمی و یصم گاهی وقت ها شما به قدری عصبانی می شوید بچه ای را که خیلی دوستش دارید زیر دست و پا لهش می کنید بعدش هم پشیمان می شوید اما آن لحظه عصبانیت دیگر صغیر و کبیر نمی شناسید دارید کاری انجام می دهید که عقل زائد شده، هم محبت بیش از حد هم بغض بیش از حد هر دو آسیب رسان است هر دو اگر خدایی نکرده از بین رفت عقل و شرع خارج بشود این انسان را به صراط غلط می کشد، این یکی از مهمترین مسائل بود که در این قضیه اتفاق افتاده است، امروز هم مثل دیروز است دیروز هم مثل پری روز بود امروز هم ما که اینجا نشستیم همین طور ما همه این روال را خواهیم داشت گاهی اوقات انسان به یک کسی علاقه دارد بعد می بینید که خطاهای او را نمی بیند و خوبی های او را بزرگتر از آن چیزی که هست می بیند از یکی عصبانی است بدی های او را نمی بیند و بدی هایش را بدتر از آن چیزی که هست می بیند بعد دیگر خوبی هایش را متوجه نمی شود امروز اگر عرصه ما روزنامه های ما را نگاه کنید بعضی از روزنامه های ما بعضی از رجال سیاسی ما دیروز اینقدر محبت کسی را داشتند که هیچ خطایی از او نمی دیدند امروز فقط خطا می بینند، بعضی ها اینقدر متنفر بودند دیروز فقط خطا می دیدند امروز فقط هیچی را نمی بینند این هر دو فقط از محور انصاف و عدالت بیرون آمدن است اینها مسائل اخلاقی است شما می گویید امام جماعت جلو بایستد ما پشت سرش نماز بخوانیم شرطش چیست؟ مگر غیر این است که عدالت داشته باشد این عدالت معنایش این است ما روایت داریم از رسول اکرم (ص) حضرت می فرمایند سید اعمال الانصاف آقای اعمال انصاف است اگر کسی انصاف داشته باشد آنجایی که کسی خطا کرد به اندازه اش اگر کار خوب کرد به اندازه اش، الان نسل جوان گاهی اوقات می بینم کسی سیاه مطلق و گاهی کسی سفید مطلق و این از انصاف و عدالت به دور است بچه هم به فطرت نزدیک است متوجه می شود، آن چیزی که اتفاق افتاد و دارد اتفاق می افتد در بعضی از محافن این است که ما متاسفانه از دایره تقوا خارج می شویم کسی که از مدار تقوا خارج شد همین است یعنی وضع از اینی که دیدید اتفاق افتاد خدایی نکرده ممکن است بدتر اتفاق بیفتد، حالا من به بعضی از آنها اشاره می کنم که شما در آن حادثه ملاحظه کردید امروز هم وقت بصیرت است که من آنها را اشاره می کنم نمونه های قرآنی اش را همین جا تقدیم می کنم تا ملاحظه بفرمایید یکی از حادثه هایی که آن روز اتفاق افتاد در مناظراتی که در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد من آن چیزی را که علنی است می گویم نه آن چیزی که پشت پرده است چون پشت پرده تکلیف خودش را دارد آن چیزی که شما دیدید در رسانه این نه غیبت است نه تهمت همان چیزی است که ملاحظه کردید خب در یکی از مناظرات رئیس جمهور وقت آمدند مثلا آن عکس زنی را آوردند و ارائه کردند و به بعضی از شخصیت های مملکتی نسبت هایی را دادند من همان شب به برخی از مسئولین زنگ زدم گفتم این حرف هایی که زده شده نسبت هایی که داده شد حکم شرعیش چیست؟ قویا کسانی که مو را از ماست بیرون می کشیدند گفتند نه چه اشکالی دارد در مناظره همه چیز آزاد است مثل آمریکا دیدید که ترامپ با هیلاری چه کردند بعد مقام معظم رهبری فرمودند اتهامی که اثبات نشده بیانش در پشت بلندگو و در ملاء عام حرام است ببینید وقتی کسی کسی را دوست دارد مثلا می خواهم به آقای الف رای بدهم کاری ام ندارم هر کاری کند می خواهم بگویم کارش درست است کسانی که مقاله می نوشتند و مسائل فقهی را مطرح می کردند در اثر محبت نسبت به کسی من زنگ زدم گفتم شما درس خارج می روید عالم هستید مراجع را درس خارج نقد می کنید نظر شما چیست گفت نه به نظر ما اشکال ندارد یک چیز واضح بعد مقام معظم رهبری فرمودند که خیر این امر یک کار حرامی است و نباید انجام بشود و اینجا حکم اسلام بسیار دقیق است دقت کنید حالا یک کسی یک کاری کرد مثلا الان یک خانمی یا آقایی در فرض بگیریم در اتوبوسی سوار است و راننده را عصبانی کرد و حالا طرف ول کرده نشسته بعد راننده ول نمی کند و به قولی خون جلوی چشمش را گرفته است بعد عصبانیت او باعث می شود که کنترل اتوبوس را از دست می دهد و تعدادی را زیر می گیرد خب حالا اینها را می برند محکمه آیا آن کسی که عامل عصبانیت آقای راننده بوده است حکم قتل برایش می نویسند؟ خیر هیچ محکمه ای این را نمی گوید یک خانمی بد حاجب در خیابان است بنده دارم رانندگی می کنم حواسم می رود به آن بعد می زنم دو نفر را می کشم اما آن خانم بله اخلاقا ممکن است مقصر باشد اما به لحاظ فقهی و حقوقی آیا می گویند او قاتل بوده؟ هیچ محکمه ای این را نمی گوید بله مصوب بوده ای کاش اینکارو نمی کرد، بله رئیس جمهور وقت آمد یک مسائلی را مطرح کرد این آقا عصبانی شد این به شما بدی کرد ناراحتی که ایجاد کرد چه ربطی به اسلام دارد چه ربطی به رهبری و نظام جمهوری اسلامی دارد بعضی همان روزها گفتند که در مناظره که حلوا پخش نمی کنند، ما داشتیم کسانی را که یک مورد باطلی دیدند بله بنده هم دیدم شما هم دیدید مثلا در خیابان کسی به روحانیت حرفی می زند فحشی می دهد بعد من می گویم ایرانی ها همه همین اند و.. چه ربطی به ایرانی ها دارد این آقا بد گفت، مسلمانها هم همین طوری هستند آیا او چون مسلمان بود این حرف بد رو به من زد یا چون از اسلام خارج شد این حرف را زد این نکته مهمی است بحث حقوقی را دارم می کنم، مثلا یک کسی به من بد گفت اصلا حق نداشته که بگوید کارش حرام مطلق آیا من به بهانه اینکه او یک حرف بدی به من زده و خطایی کرده می توانم کل نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرم آیا می توانم از تمامی قوانین جمهوری اسلامی تخطی بکنم و راه را باز کنم برای قانون شکنی، مثلا کسی یک جایی معامله می کند سرش کلاه می گذارند بعد می گوید حاج آقا مملکت اسلامی را می بینید آقا به مملکت چه ربطی دارد؟ یکی از بزرگان نظام ما در اواسط انقلاب به او اخباری را می رساندند که مثلا در زندان ها بی جا زدند در گوش یک نفر، ممکن است که واقعا زده باشند بعد ایشان می آمد مصاحبه و مناظره می کرد و می گفت الان از زمان شاه بدتر شده یعنی کل حیسیت نظام اسلامی را زیر سوال می برد در حالی که اگر این یک مسئله شخصی بود می شد که حلش کرد، آیه قرآن می فرماید اگر کسی بد کرد و بدی او را می شود خوب جواب داد وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّيِّئَةُ کار خوب و بد یکی نیست عتف بالتی هی احسن کار بد را با خوبی جواب بدهید چرا؟ می فرماید به خاطر اینکه فَإِذَا الَّذي بَيْنَکَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ زیرا کسی که بین تو و او دشمنی صورت گرفته در مناظرات ریاست جمهوری بد شدید با هم اگر تو خوب برخورد کنی بدی او را با خوبی خودت جواب بدهی فَإِذَا الَّذي بَيْنَکَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَميمٌ با هم دوست و صمیمی می شوید، می آمدند به مادر امام حسین که معصوم بوده حجت بوده بر چهارده معصوم جسارت می کردند حالا اینجا طرف عکس زن شما را نشان داد که نباید این کار را می کرد که ما هم می گوییم حرام است هیچکس امضاء نمی کند هر کسی این کار را امضاء کند با ابتداترین مولفه های دینی بیگانه است که همچین امری را فقط به خاطر مسائل سیاسی ماله بکشد و بگوید حل شد رفت اگر این بود که امام حسین و پیامبر و حضرت زهرا این کارها را نمی کردند اما اگر کسی بد کرد بدی او را امام حسین نیامد بگوید چه امتی هستید پیغمبر ما آب در هونگ کوبید چه کسانی را بار آورده و نفرین بر شما ها، هرگز امام حسین و پیغمبر و بقیه معصومین این کار را نکردند، یک نمونه تاریخی عرض می کنم آمدند منزل حضرت علی را آتش زدند به همسر او آسیب رساندند حضرت داشت از مسجد بر می گشت که ابوسفیان او را دید گفت علی جان تو قریشی هستی من هم قریشی هستم اینها یک عده تازه به دوران رسیده هستند اگر شمشیر بکشی ما کمکت می کنیم ببینید بنده در انتخابات بهم ظلم شده قبول حتما به حضرت علی و حضرت زهرا هم ظلم شده بود و با ظلمی که با ما می شود اصلا قابل مقایسه نیست اما حضرت علی دست به دشمن نداد فرمود تو خیری در ذهنت نیست و خیر در دلت نیست دلت برای اسلام و من نسوخته تو می خواهی نابود کنی اسلام را خب به شما توهین شد قبول شما چرا به دشمن دست می دهید؟ چرا با کسی که 17000 شهید ترور از او داریم از آنی که 500000 شهید و جانباز فقط در دفاع مقدس داریم کسی که 50 سال هر خیانتی که به این مملکت شد از او شد آیا تو می خواهی به حقت برسی ولو دست به شیطان بدهی این فتنه است من سوال می کنم سید الشهدا این همه به او ظلم شد تو گودال قتلگاه نستجیربالله مثلا در گودال قتلگاه می فرمود که چه امت بدی بودید چه پیغمبر بدی بود چه میراث بدی گذاشت با او بدی کردند اما او از این امتحان حق را زیر پا نگذاشت این بسیار نکته مهمی است خب شمر و یزید و ابوسفیان بد بودند تو با پبغمبر چه کار داری تو با امام حسین چیکار داشتی عکس ها را چرا آتش زدی چرا با کسی نشستید که نه دلش برای تو سوخت نه با اسلامت موافق است ببینید این آیه ای که خواندم سوره فصلت بود آیه 34 در ادامه مطالبی که عرض می کنم خدمتتان سوره مائده است آیات 51 رو عرض می کنم می فرماید که فَتَرَي الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ و دیدید کسانی را که در قلبهایشان مرض بود مریضی بود که این مریضی بعدا معلوم شد يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشي أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ شاید آمریکا آمد و حاکم شد و به قدرت رسید فَعَسَي اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ چرا توجه نمی کنید که شاید این سمت پیروز شدند حزب الهی ها پیروز شدند آن ارتباط کار تو با دشمن به ضرر تو تمام می شود بعد می گویند فَيُصْبِحُوا عَلي ما أَسَرُّوا في أَنْفُسِهِمْ نادِمينَ بعد پشیمان می شوید یک استدلال عقلی کرد بعد آیه بعد می فرماید وَ يَقُولُ الَّذينَ آمَنُوا أَ هؤُلاءِ الَّذينَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ إِنَّهُمْ لَمَعَکُمْ یک عده آمدند گفتند منافقین ما با شما هستیم شما هم با آنها دوست شدید حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فَأَصْبَحُوا خاسِرينَ زمان جنگ خوب بودید قبول داریم زمان انقلاب خوب بودید بعد انقلاب هم خوب بودید قبول داریم اما حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ الان کاری کردی که حبط شد همه اش فَأَصْبَحُوا خاسِرينَ مگر کم بودند زبیر مگر کم جنگیده بود مگر طلحه کم جنگیده بود مگر اینها در رکاب اسلام نبودند، اما با دشمن دست دادی حَبِطَتْ، آن کوزه ای را که خودت با اشک چشم پر از عسل کردی الان زدی شکستی و از بین رفت، برخی می گویند اینها بزرگان جبهه و جنگ بودند قبول تا زمانی که بودند ما دست بوسشان بودیم اما امروز کاری کردند که حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ حبط کرد این همه کار را و از بین برد، بعد آیه بعد می فرماید که بسیار مهم است و به همه ما بر می گردد يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ می فرماید شما درست عمل نکردید خداوند شما را می برد و قومی را می آورد که آنها این نشانه را دارند که با مومنین مهربان اند أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ و با کافرین سفت و سخت برخورد می کنند امان نامه می آورد می گوید لعنت به خودت و امان نامه ات من اگر بی امان بمانم در کره زمین به تو دست دراز نمی کنم اشتباه اینجا بود که بعضی ها گفتند ما آنتن ایران را نگاه نمی کنیم بریم ماهواره نگاه کنیم از آنها خوراک بگیریم آنها از اینها بهترند يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ کسانی را می آوریم که خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ سرزنش ها را طاقت می آورند و نمی ترسند ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ، بعد این آیات که توجه کنید بسیار مهم است إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ، وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ کسانی که نماز می خوانند روزه می گیرند با خدا ولایت مدارند این ها حزب الله هستند آخرین آیه ای که تقدیمتان می کنم يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ای کسانی که ایمان آوردید لا تَتَّخِذُوا الَّذينَ اتَّخَذُوا دينَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً نگیرید کسانی را که دین شما را مسخره می کنند قرآن شما را آتش زدند به ولایت فقیه شما خندیدند و دین شما را مسخره کردند با اینها دوست نشوید و هم پیاله نشوید لا تَتَّخِذُوا الَّذينَ اتَّخَذُوا دينَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذينَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِياءَ از اینها دوست نگیرید با اینها شب جلسه نگذارید، جلسه گرفتند گفتند ما به هدف مان برسیم ولو با اینها بشینیم بعد می گوید وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ تقوا پیشه کنید اگر ایمان دارید به خدا بسپارید کار را از راه غلط نرید بعد می فرماید وَ إِذا نادَيْتُمْ إِلَي الصَّلاةِ اتَّخَذُوها هُزُواً وَ لَعِباً ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ بعد این آیات همین موارد را دارد که بسیار مهم این مسائل را مطرح کرده، ببینید آیات قرآن واضح و شفاف بیان می کند به شما ظلم شد بله اما با دشمن دست نده تا به حق شخصی خودت برسی ولو دین برود زیر پا، شما الان رفتید در یک اداره ای کار شما را انجام ندادند بگو این آقا بد بود نگو جمهوری اسلامی بد بود امروز یک شجره طیبه هست در کره زمین بقیه هم میوه مسموم دارند هم آن عناصر تشکیل دهنده اش مسموم است حتی لبنان، لبنان یک سومش دست حزب الله است مجلس دارد پارلمان و ریاست جمهوری دارد و قوه قضاییه یک سومش دست شیعیان است بقیه اش دست دیگران است مسیحی و سنی ها، تازه آن یک سوم که دست حزب الله است خود سید حسن نصر الله است که این عزیز در مقابل مقام معظم رهبری قابل مقایسه نیست شاگرد اوست، یک کشوری که شجره طیبه دارد این هم داری میبری زیر سوال؟ فقط برای اینکه به تو ظلم شده بله شده، ما باید توجه داشته باشیم مثل امیر المومنین ابوسفیان آمده حقش را بگیرد می گوید نه اگر قرار است به حق شخصی ام برسم با تو نمی خوام، الان یک نامه بدهند بگویند مثلا آقای فلانی شما در شهرداری رفتی و پایان کار به تو ندادند بیا مثلا اسرائیل یک نمایندگی زده هر کس بیاد مراجعه کند ما می رویم حقشو می گیریم پول میدی؟ وقتی عراق حمله کرد به کویت، کویت را گرفت امیر کویت فرار کرد رفت سازمان ملل بعد پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت بعد گفت ما برای اینکه به کاخمان برگردیم حتی اگر شده به شیطان متوسل بشویم می شویم فرق ما با آنها این است ما قرار نیست برسیم ما امتحان داریم پس می دهیم این دنیا یک روزی به نفع توست یه روزی بر علیه تو قرار نیست که به خاطر آن تمام انبیا و اولیا و اسلام را زیر سوال ببریم فردا ما 29 اردیبهشت سال آینده انتخابات خواهیم داشت باید حواسمان باشد من برایتان حدیث می خوانم از روایت هایی که امام نقل کرده در کتاب چهل حدیثش می فرماید که پیغمبر به ابوذر می گوید دوری کن از غیبت، غیبت از زنا بدتر است ابوذر تعجب کرد و گفت برای چه؟ پیامبر فرمود کسی که زنا می کند توبه کند انشاءالله که خدا او را می بخشد اما غیبت پذیرفته نمی شود با توبه تا آن کسی که غیبتش را کردی رضایت بدهد و آن هم در روز قیامت رضایت نمی دهد به مراتب سخت تر است، حدیث دیگری از کتاب چهل حدیث برایتان می گویم بعضی ها فکر می کنند که غیبت نقل و نبات است مجوز داریم هر چیزی دلمان خواست به هر کس بگوییم؟ حدیث نوزدهم از کتاب چهل حدیث می گوید امام از پیغمبر نقل می کند که گمان می کند حلال زاده است کسی که غیبت برادر مومنش را می کند من در یک جلسه ای بودم بحث های سیاسی بود یک آقایی را آورده بودند برای تبین و تفکر شهید مطهری شروع کرد به این و آن گفت به آن تهمت زد بعد آخرش گفت که من سه چهار تا غیبت داشتم دو تا تهمت هم بزنم و برم مگر به همین سادگی است؟ مگر دست بر می دارند از سرمان در قبر و قیامت که خیلی خوب بود، اینها بازی است در سیاست اما غیبت یک حقیقت است، چند صباحی دیگر انتخابات است مگر ما مجوز داریم هر چیزی پشت سر هر کسی خواستیم بگوییم، در همین حدیث است که ابوذر به پیامبر می گوید یا رسول الله اگر در آن شخص این صفت باشه حضرت می فرماید اگر باشد غیبت است اگر نباشد که تهمت است دروغ است خیلی بدتر است، در انتخابات کسی حق ندارد غیبت کسی را بکند به بهانه اینکه بگوید چون انتخابات ریاست جمهوری است ما حق داریم که غیبت بکنیم وگرنه مشمول این روایت ها و حدیث ها می شوید، چه فرقی می کند انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با آمریکا که هر چه خواستند به هم دیگر نسبت دادند ارزش های اخلاقی کجا رفت؟ حقوق اسلامی کجا رفت؟ صحبت سر این است، بنابراین آن کسی که ما را بر زمین زد متاسفانه دچار یک بحرانی شدیم در جامعه بی تقوایی ما بود وگرنه تحلیل سیاسی غربی را شما بلد هستید من هم بلدم اما تقوا نبود طرف از کسی بدش می آید اجازه می دهد به خودش که هر چیزی که می خواهد به او بگوید و از کسی خوشش می آید و اگر کسی پشت او بد بگوید ناراحت می شود اینها هر دو غلط است، و اشخاص می آیند و می روند ما هستیم و عمل خودمان، ما هستیم و جمهوری اسلامی، عبارت امام را در وصیت نامه اش ملاحظه بفرمایید این نظام اسلامی پرچمی است که همه انبیاء و اولیاء به خاطر آن جانشان را دادند بعد تو می خواهی این پرچم را به پایین بکشی و یک پرچم دیگر برود بالا که تو به حقت برسی؟ به فرض حتی اگر به حق هم باشد این طور که نمی شود و حضرت علی اینطور نبود و امام مجتبی اینطور نبود سید الشهدا اینطور نبود و امام خمینی اینطور نبود و مقام معظم رهبری امروز اینطور نیست مقام معظم رهبری فرمود آقای احمدی نژاد آمد پیش من و مشورت خواست من گفتم صلاح نیست شما بیایید، بعد عبارت ایشان را دقت فرماید فرمودند یک برادر مومن از من مشورت می خواهد ما هم مشورت دادیم، گفت برادر مومن نگفت فاسد فاجر چرا بعضی ها سریع شروع می کنند هتک حرمت به برخی افراد، بعد این سمت هم گفت، فرمود آقایانی که رفتند مذاکره کردند اینها آدم های متدینی هستند من دیانت اینها را امضاء می کنم گرچه هم عقیده نبودم من خوش بین نبودم به این مذاکرات، اما متدین است ناموس او را حراج نکن دینش را حراج نکن حیثیت او را حراج نکن او زحمتش را کشیده اما همین قدر از دستش بر می آمده و نظرش هم این بوده و نظرش به عنوان کارشناس بله او می رود یک کارشناس دیگری می آید و یک نظر دیگری دارد، ببینید تغییر مقام معظم رهبری بصیرت یعنی این، الان تا حرف می زنی می گویند برای دفاع از رهبری می خواهیم به اینها فحش بدهیم خود آقا فحش نمی دهد شما چرا فحش می دهید؟ آقا هر دو گروه را دیانتش را قبول دارد وقتی کسی متدین است جانش مالش ناموسش محترم است، بر شما باد به پیروی از قرآن به پیروی از مراجع تقلید نه به پیروی از رادیو های بیگانه، رادیو های بیگانه و ماهواره ها علاقه مند به این هستند که بین ما عداوت باشد بین ما دشمنی باشد، بنده شما را قبول ندارم اما خب دوستیم رفیق هستیم پدر و مادر و زن و بچه و مال شما در نزد من محترم است، بنده هم سلیقه شما نیستم شما من را قبول نداری باشه اما به زن و بچه من چه کار داری؟ به دین من چه کار داری؟ چرا چوب حراج می زنی به همه جا؟ مردم عزیز ما کلی جا صحبت کردیم در صدا و سیما و.. مردم گفتند ایرانی ها مهربان اند اما متاسفانه در بعضی از مسائل سیاسی خیلی نا مهربون با هم برخورد می کنیم خیلی تند برخورد می کنیم تندی که اسلام امضایش نمی کند اسلام می گوید با هم دوست باشید بگویید آقا من نظرم این نبود که مثلا فلانی رأی بیاورد خب آورد حالا به او احترام بگذاریم تا زمانی که قانون اساسی از او حمایت می کند ما هم از او حمایت می کنیم، مقام معظم رهبری فرمودند اینکه ما اگر نظراتمان با هم یکی نیست ایشان فرمودند که من معیار ها را گفتم آن چیزی که من سراغ دارم آقای الف این معیار ها را دارد ممکن است شما شناختت کس دیگری باشد بعدش هم رأی مان را دادیم چرا دشمنی؟ چرا هتک حرمت؟ این نکته مهمی است که آن اتحاد و انسجام و دوستی و رفاقت ها باید در جامعه اسلامی حفظ بشود و این نا مهربانی ها برود کنار انشاءالله صبح امید نزدیک است، همین امروز در اخبار می دیدم زیرنویس نوشته بود که ده و چند دهم درصد نرخ بیکاری بوده سال 93 امسال شده دوازده و چند دهم درصد یعنی دو درصد نرخ بیکاری بالا رفته است با مقداری که دولت سعی کرده اشتغال زایی کرده جزء 5 کشور اول دنیاست اما کافی نیست این نظام جمهوری اسلامی برکات بی نظیری داشته است در طول تاریخ بنشینید در موردش صحبت کنید اگر خدایی نکرده عداوت و دشمنی حاکم بشود دیگر نه رهبری می تواند مدیریت کند نه شما ها، بزرگترین معروف فردی توحید است و بزرگترین معروف اجتماعی اتحاد و انسجام و یکپارچگی است اگر تفرقه ای در جامعه ای بیاد امیر المومنین را در محراب فرقش را می شکافند دیگر نه کاری از دست تو بر می آید نه کاری از دست ما، مقام معظم رهبری بارها فرمودند امروز بدترین منکر نا امید کردن مردم از جمهوری اسلامی است شما به من بدی کردید من نباید جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرم و بالعکس، جمهوری اسلامی دارد زحمت هایش را می کشد شما هم دارید زحمت می کشید واقعا قشر معلم واقعا قشر کارمند و دانشجویان و روحانیت زحمت نمی کشند این همه آدم های خوب بعد یک جا یک فردی خبط کرد بعد شما کل نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می برید؟ این گناه کبیره است بسیار گناه بزرگی است و شما معلیمن عزیز در مدارس مورد اعتماد بچه ها هستید یک وقتی در خیابان هستید و جای پارک هم پیدا نکردید خدایی نکرده یک کسی هم به شما بی احترامی کرد این را سرایت ندهید به نظام جمهوری اسلامی، بنابراین ماه عسل عرض بنده این بود که طبق آیات قرآن کریم یک خبط کوچکی شروع شد این خطای کوچک در اثر تنفر و در اثر بغض به اینجا انجامید که یک عده ای از ما متاسفانه با دشمن دست دادیم و این دومی گناه کوچکی نیست خیلی کار خطرناکی است اگر ابعادش را برایتان بگویم بسیار خطرناک است، شما الان سوریه و حلب را می بینید خدایی نکرده اگر نظام آن اتحاد و انسجامش را از دست بدهد مثل مور و ملخ می ریزند بر سر ما بعد آن وقت خواهیم دید که چپ می ماند یا راست هیچکس نمی ماند امروز مقام معظم رهبری این شیان اسلامی را دو دستی گرفته و حفظش می کند، و این امتحان بزرگی است از اینکه خدایی نکرده ما مورد امتحان قرار بگیریم شما ها مورد امتحان قرار بگیرید و ما ها اینطوری عبرت بشویم برای دیگران البته من دعایم این است و توصیه ام این است که انشاءالله اینها برگردند الان بهترین شکلش این است که خود آقایون که از دامن نظام رفتند یه بیانیه ای بدهند و بعدش بپذیرند یک کسی که نادم است فَأَصْبَحُوا خاسِرينَ بپذیرد و بگوید یک کسی به من بد کرد من چکش را به نظام زدم یک کسی به من بد کرد من چکش را به امام حسین زدم و.. اشتباه کردم آنها کلاه سر ما گذاشتند، یک خاطره ای را بگویم یکی از مسئولین نظام بچه همین محل ها بود نماینده مجلس بود به این شخص یک مسئولیتی سپرده شده بود یک خبرنگار از انگلستان آمد و گفت که فلانی شما اسناد و مدارکی داری که قاضی پرونده می خواهد سر فلانی را زیر آب کند و قاضی متاسفانه عادل نیست بعد آن خبرنگار گفت من از تو ظبط تلویزیونی می کنم آخر شب اگر تو که این اسناد و مدارک را که داری کشته شدی یا آسیبی رسید من این پرونده را برملا می کنم ببینید یک آدم با سابقه جنگ و جبهه و زندان طبق آیه قرآن به یک آدم مستشار فرستاده شده ای از انگلستان اعتماد کرد و گناه کمی نیست بعد نشست دوربین آورد و شروع کرد که قاضی پرونده طبق این مدرک و طبق آن مدرک و.. قرار بود اگر کشته شود این مدارک به بالا برود و رو شود اما هفت صبح بی بی سی این فیلم را پخش کرد و فهمید که کلاه سرش رفته و فهمید که اعتماد به یک انگلیسی که نه خدا می شناسد نه پیغمبر می شناسد بعد می آید قسم می خورد به تو، می گوید تو حالا بد گویی نظام اسلامی را بکن من قول می دهم اگر بلایی سرت آمد بگویم هفت صبح فیلم پخش شد و طرف را بردند زندان و گفت من نمی دانستم، تو آبروی نظام اسلامی را بردی و دیگر قابل جبران نیست اینها تجربه هایی است که در نظام جمهوری اسلامی دیدیم دینتان را محکم بچسبید چند صباحی دیگر انتخابات است که ما قویا شرکت خواهیم کرد و قویا بحث و گفت و گو خواهیم کرد اما غیبت نخواهیم کرد قویا نظرمان را می گوییم اما تهمت نخواهیم زد قویا مسائل سیاسی را مطرح می کنیم اما عداوت و دشمنی نمی کنیم قویا نقد می کنیم اما فحش نمی دهیم این بشود سیاست اسلامی عاری از پلشتی هایی که در کشور های دیگر می بینید که متاسفانه وجود دارد.