منو دسته‌بندی

خاموشی: آیت الله خسروشاهی، در صف مقدم علما حامی امام و انقلاب بود

آیت الله خسروشاهی,حجت الاسلام خاموشی,رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام خاموشی گفت: در رابطه با انقلاب اسلامی باید گفت ایشان از قبل از انقلاب نهضت امام راحل را پیگیری می‌کردند و در اوایل انقلاب هم ایشان از افرادی بودند که در صف مقدم علما حامی امام و انقلاب؛ تلاش می‌کردند.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه مراسم تشییع آیت الله خسروشاهی گفت: بنده در دهه60 توفیق شاگردی ایشان را داشتم و از محضر این عالم ربانی فیض بردم.

وی ادامه داد: ایشان از شاگردان برجسته بخش فلسفه، عرفان و حکمت علامه طبابایی بودند و فقه و اصول را نیز در محضر امام راحل فرا گرفتند، تاثیر معنوی وی بیش از تاثیر کلامی‌شان بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: آیت الله خسروشاهی شخصیت سالک و خودساخته‌ای داشت، وی از لحاظ خودسازی طی طریق زیادی را پیوده بود.

خاموشی یادآور شد: در رابطه با انقلاب اسلامی باید گفت ایشان از قبل از انقلاب نهضت امام راحل را پیگیری می‌کردند و در حین انقلاب اسلامی هم وی از افرادی بودند که در صف مقدم علما حامی امام و انقلاب؛ تلاش می‌کردند.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس نیز آیت الله خسروشاهی در زمینه تشویق طلاب برای شرکت در جبهه‌های نبرد نقش مهمی را ایفا می‌کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اثر شاخصی از ایشان موجود است یا خیر؟ گفت: این عالم ربانی بیشتر جنبه تربیتی داشت ولی یک تیم تشکیل شده است تا سخنان ایشان را پیاده‌سازی و به صورت کتاب در بیاورند.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *