منو دسته‌بندی

دیدار قاریان برجسته کشوری با رهبر معظم انقلاب؛ ابتهال خوانی که گریه قاریان را درآورد!

طبق رسم همه ساله جامعه قرآنی کشور به همراه شرکت‌کنندگان و دست‌اندر‌کاران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در پایان این رقابت‌ها به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند و در واقع این دیدار حسن ختام مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.
انتهای خیابان فلسطین تهران هم به برکت این برنامه به میعاد‌گاهی برای جامعه قرآنی کشور تبدیل شده که پیش از دیدار با رهبر ابتدا سله ارحامی به جا می‌آورند و خوش و بش کنان گام به حسینیه امام خمینی(ره) می‌گذارند.
13950229000766_PhotoLحضور پرشور قرآن‌آموزان مؤسسه بیت‌الاحزان در دیدار امسال از نکاتی بود که جالب به نظر می‌رسید، قرآن‌آموزان و مسئولان مؤسسه از استان‌های مختلف خود را برای دیدار با رهبر معظم انقلاب به تهران رسانده بودند.
برنامه از ساعت 10:15 با ورود رهبر معظم انقلاب به حسینیه آغاز شد و در ابتدا حامد ولیزاده نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. فراغت از مسابقات و استرس‌های آن آرامش خاصی به چهره ولیزاده افزوده بود و وی پس از این تلاوت با آرامشی خاص به دست‌بوسی رهبر معظم انقلاب رفت و چفیه معظم‌له را به عنوان یادگاری از وی دریافت کرد.13950229000773_PhotoL

تلاوت مجتبی فرد‌فانی نفر اول رشته حفظ کل این رقابت‌ها و تلاوت عبدالغفور جوهر‌چی نفر اول مسابقات بین‌المللی حفظ کل قرآن روشندلان بخش بعدی این دیدار بود و سپس رضوان درویش داور سوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای اجرای ابتهال برروی جایگاه رفت.
فرد‌فانی پیش از آغاز قرائت در اقدامی تحسین‌برانگیز یادی کرد از شهدای مهاجر‌الی الله و شهدای مدافع حرم و در این باره گفت: ثواب این تلاوت را به شهدای مهاجر الی‌الله تقدیم می‌کنم که سال گذشته در همین محفل تلاوت کردند و امروز در بین ما نیستند.

وی پس از تلاوت نزد رهبر معظم انقلاب مشرف شد و از ایشان درخواست کرد تا خطبه عقدش را معظم‌له جاری کند و این درخواست مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت.

13950229000769_PhotoLابتهال‌خوانی زیبای رضوان درویش در وصف پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و رهبر معظم انقلاب شور و نشاط زیبایی به محفل بخشید و گاهی از شور اشعار انتخابی توسط این مبتهل برجسته صدای گریه حاضران به گوش می‌رسید.

تلاوت حامد شاکرنژاد پایان بخش این محفل قرآنی بود و وی پس از تلاوت به همراه پدرش نزد رهبر معظم انقلاب شرفیاب شد. سپس حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی به ارائه گزارش این دوره از مسابقات پرداخت.

در ادامه برنامه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنانی مأنوس شدن مردم با قرآن را از برکات انس با کتاب آسمانی برشمرد و گفت: متأسفانه امروز زندگی مسلمانان با قرآن فاصله گرفته و بیش از هر زمان به تعالیم قرآن نیاز دارند.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *