منو دسته‌بندی

غزه با بحران پزشکی مواجه است/ تقدیر از کمکهای همه جانبه ایران

مستشار اول سفارت فلسطین در اندونزی با اشاره به ناآرامی‌ها در منطقه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی علیه کشورهای عربی و اسلامی توطئه می کند.

«طاهر حمد» مستشار اول سفارت فلسطین در اندونزی در خصوص وضعیت کنونی فلسطینیان ساکن نوار غزه گفت: وضعیت فلسطینیان در غزه مانند وضعیت زندانیان است.

وی در همین خصوص اظهار داشت: فلسطینیان ساکن غزه در محاصره به سر می برند و به آنها اجازه وارد کردن مواد غذایی و دارویی نمی دهند.

این مقام فلسطینی اظهار داشت: از تمامی کسانی که فلسطینیان کمک می کنند، تشکر می کنم، به ویژه از ایران که از مقاومت اسلامی در غزه به صورت همه جانبه حمایت می کند.

حمد در ادامه با اشاره به سختی‌ها و رنج‌های ساکنان غزه گفت: جنگ علیه ساکنان غزه تمامی آرزوهای کودکان فلسطینی در این منطقه را نابود کرده است.

وی در همین زمینه افزود: مشکلات پزشکی در رأس مشکلاتی است که ساکنان غزه از آن رنج می برند. ممانعت صهیونیستها از وارد کردن مواد پزشکی و بهداشتی به غزه موجب ایجاد یک بحران پزشکی بزرگ در نزد ساکنان غزه به ویژه در نزد کودکان شده است.

این مقام فلسطینی همچنین از هماهنگی های میان تشکیلات خودگردان فلسطین و کشورهای همسایه به عنوان تنها راه وارد کردن کمک های پزشکی به نوار غزه یاد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در مرحله پیش از بهار عربی توجه به مسأله فلسطین به صورت جدی تر صورت می گرفت اما اکنون اکثر کشورها مشغول جنگ و بحران های داخلی خود هستند.

این مقام فلسطینی تصریح کرد: ما شاهد هستم که طی سال های اخیر اخبار سوریه، یمن و لیبی جای اخبار فلسطین را گرفته است، با این وجود امیدواریم که رسانه های اسلامی بیش از پیش بر قدس اشغالی و مسجدالاقصی توجه خود را متمرکز سازند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون تفاوت های میان رسانه های اسلامی و غربی در پوشش تحولات فلسطین گفت: فرق زیادی میان این دو وجود دارد. زیرا رسانه های غربی متأثر از رسانه‌های صهیونیستی هستند و برای خدشه وارد کردن به چهره اسلام تلاش می کنند.

حمد در ادامه افزود: رسانه های اسلامی تأثیر زیادی بر مسلمانان دارند و از سوی دیگر می توانند در معرفی تمدن اسلامی به دیگران نیز نقش آفرینی فعالی داشته باشند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون عوامل توطئه های خارجی برای درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر اظهار داشت: واقعیت این است که صهیونیستها برای انجام اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف برنامه ریزی می کنند و آنها در ارتکاب این جنایت ها هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی و ایران و غیر ایران قائل نیستند.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد حوادث خونین بسیاری در کشورهای مختلف هستیم، اقدامات تروریستی زیادی در گوشه و کنار رخ می دهد، در ترکیه نیز شاهد سلسله انفجارهای تروریستی بودیم و تمامی این‌ها حاکی از وجود یک توطئه بزرگ علیه کشورهای عربی و اسلامی است.

حمد همچنین تصریح کرد: متأسفانه غرب میان مذاهب اسلامی نزاع ایجاد کرده است و علت آن هم کاملا مشخص است؛ غرب تضعیف مسلمانان را به مصلحت خود می داند.

این مسئول فلسطینی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه آنچه در کشورهای عربی می گذرد در نتیجه وجود تفرقه رخ داده است، گفت: راهکار حل و فصل نزاع میان مسلمانان در قرآن کریم آمده است که می فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا».

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون تلاش های رسانه های عربی برای القای عدم دشمنی ایران با رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: ایران، هم پیمان و دوست آمریکا نیست. با این وجود روابط میان ایران و کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی با برخی مشکلات مواجه است.

این مقام دیپلماتیک فلسطینی اظهار داشت: فلسطین روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرار صهیونیست ها از سفارتشان در تهران را فراموش نمی کند. فلسطین فراموش نمی کند که ایرانیان در آن زمان بر روی دیوار سفارت رژیم صهیونیستی نوشتند که «اینجا سفارت فلسطین است».

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *