منو دسته‌بندی

سردبیر نیویورک تایمز: در حوزۀ پرداختن به نقش دین در زندگی مردم اهمال کرده‌ایم

سردبیر نیویورک‌تایمز پیرو پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، مصاحبۀ مفصّلی داشته که در رسانه‌ها انعکاس یافته است. یکی از موضوعات محوری این مصاحبه درس‌ها و نتیجه‌گیری‌هایی بود که رسانه‌ها باید از قِبل انتخابات آویزۀ گوش خود سازند.

باکت در این مصاحبه عنوان داشته که ما دین و نقش دین در زندگی مردم را به‌خوبی منعکس نکرده و نمی‌کنیم و به نظر من باید برای درک و انعکاس افکار مردم امریکا خلاقانه‌تر عمل کنیم.

وی گفته است: “من می‌خواهم که ما نسبت به فشارها و مشکلات موجود در کشور خلاقانه‌تر عمل کنیم، خشم مردم را درک کنیم و متوجّه باشیم که صدای مردم به جایی نمی‌رسد و به جایی وصل نیستند. به نظر من رسانه‌های نیویورک و واشنگتن در حوزۀ دین و انعکاس آن به اندازۀ کافی خوب عمل نمی‌کنند. ما فقط یک نویسندۀ خوب در حوزۀ دین داریم. ما دین و نقش دین در زندگی مردم را به‌درستی منعکس نمی‌کنیم. به نظر من می‌توانیم خیلی خیلی بهتر از این عمل کنیم. می‌توانیم کارهای خلّاقانه‌ای برای درک هرچه بهتر حرف دل مردم کشورمان انجام دهیم.”

سخنان آقای باکت با سخنان خانم مگین کلی، خبرنگار فاکس‌نیوز در یک راستا است. خانم کلی معتقد است که امریکا در موقعیت خطرناکی قرار گرفته است، چراکه اکثر مردم امریکا به رسانه‌ها اعتماد ندارند.

باکت عنوان داشت: “من اکنون دو مسئولیت مهم دارم: مسئولیت اولم این است که اخبار مربوط به تحمیل‌گرترین و عجیب‌ترین رئیس‌جمهوری را که در تمام طول عمرم دیده‌ام به‌خوبی پوشش دهم. عواملی در امریکا وجود دارد که دست به دست داد و باعث شد مردم امریکا چنان تشنۀ ایجاد تحوّل و تغییر شوند که دست به انتخاب چنان شخصیت متفاوتی برای کاخ سفید زدند. وظیفۀ من آن است که به این عوامل پی ببرم و آنها را برای همگان روشن سازم.”

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *