منو دسته‌بندی

پیام آیت الله العظمی سیستانی به رزمندگان در فلوجه

نماینده آیت الله سیستانی در کربلا با اشاره به پیام معظم له به رزمندگان عملیات آزادسازی فلوجه گفت: ایشان بر رعایت آداب عمومی جهاد تاکید کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی  و امام جمعه کربلا با اشاره به پیام معظم له به رزمندگان، از تمامی رزمندگان اعم از نیروهای امنیتی و قهرمانان بسیج مردمی به ضرورت پایبندی به آموزه ها و ارشادات مرجعیت عالیقدر در عملیات آزادسازی فلوجه دعوت کرد.

شیخ کربلایی گفت: رزمندگان بر راهنمایی ها و ارشادات مرجعیت عالیقدر در عملیات آزادسازی فلوجه پایبند باشند.

وی افزود: آیت الله سیستانی در پیام و توصیه خود بر ضرورت التزام به آداب جهاد تاکید و خاطر نشان کرده اند: جهاد یک آداب عمومی دارد که باید مراعات شود حتی با غیر مسلمانان. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیز اصحاب را قبل از اینکه به جنگ بفرستد، توصیه می کردند که این آداب را رعایت کنند. در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) آمده است که «پیامبر (ص) هر وقت که می خواستند کسانی را برای مأموریت بفرستند، ابتدا آنها  را پیش خود می خواندند و می نشستند، سپس می فرمودند: با نام خداوند و در راه خداوند و بر دین رسول خدا(ص) حرکت کنید، غلو نکنید، فریب ندهید، پیرمردی را که در آستانه مرگ است و کودکان و زنان را نکشید، درختان را قطع نکنید مگر اینکه مجبور شوید.

شیخ کربلایی ادامه داد: آیت الله سیستانی تاکید کرده اند که رزمندگان باید با متجاوزان و قاتلان مطابق توصیه های امام علی (علیه السلام) رفتار کنند. جنگ با مسلمانان سرکش و یاغی نیز آدابی دارد که از امام علی علیه السلام برای چنین روزهایی به دست ما رسیده و ایشان نیز در سیره خود این آداب را رعایت کرده و در سخنان خویش اصحاب و یاران خود را به آن توصیه می فرمود و تمام امت اسلام نیز بر رعایت این آداب اجماع دارند و حجت میان آنها و خداوند است، رزمندگان نیز باید به این آداب و سیره امام علی(ع) عمل کنید. امام علی علیه السلام در یکی از سخنان خود ضمن تاکید بر توصیه های پیامبر(ص) در مورد حدیث ثقلین و غدیر و غیر این دو می فرماید: به اهل بیت پیامبر(ص) خود بنگرید و به ویژگی های آنها پایبند باشید و از آنها پیروی کنید که در این صورت آنها شما را از راه هدایت خارج نمی کنند و موجب گمراهی شما نمی شوند؛ پس اگر رفتند شما هم بروید و اگر ایستادند شما هم بایستید و از آنها پیشی نگیرید و از آنها نیز عقب نمانید که هلاک می شوید.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *