منو دسته‌بندی

تظاهرات گسترده ضد ترامپِ فعالان زن در سراسرآمریکا و جهان + تصویر

تظاهرات گسترده, ضد ترامپ,فعالان زن,آمریکا,جهان

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز،صدها هزار نفر از زنان آمریکایی همراه با همسران و فرزندان خود برای اعتراض به ریاست جمهوری دونالد ترامپ،یک روز پس از مراسم تحلیف او به خیابان های چند شهر بزرگ آمریکا آمدند.

بر اساس گزارش های دریافت شده ،زنان موج بی سابقه ای از اعتراض های جمعی را علیه رییس جمهوری جدید آمریکا به راه انداختند.

فعالان زن که از لفاظی ها و رفتارهای «ضد زن» دونالد ترامپ به خشم آمده اند در سراسر آمریکا دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات که جمعیتی بیش از حد انتظار در آن شرکت داشتند نشان دهنده نارضایتی و ناخشنودی از اظهارات و مواضع سیاسی ترامپ در قبال طیف وسیعی از گروه ها از جمله مهاجران مکزیکی و مسلمانان است.

هنوز آمار دقیقی از تعداد زنان شرکت کننده در تظاهرات واشنگتن در دست نیست اما گزارش ها حاکی از حضور حدود 200 هزار معترض در خیابان های این شهر است.

صدها هزار نفر دیگر از زنان آمریکایی نیز در خیابان های نیویورک،لس آنجلس،شیکاگو،دنور و بوستون دست به تظاهرات علیه ریاست جمهوری ترامپ زدند.

برگزارکنندگان تظاهراتی تحت عنوان «راهپیمایی خواهران» اعلام کردند که حدود 750 هزار در خیابان های لس آنجلس علیه ترامپ تظاهرات کردند و یکی از بزرگ ترین تجمعات ضد ترامپ را پس از مراسم تحلیف او تشکیل دادند.

پلیس لس آنجلس اعلام کرد که این تظاهرات بزرگ تر از راهپیمایی در حمایت از مهاجرت سال 2006 میلادی بود که حدود 500 هزار نفر در آن شرکت داشتند.

خیابان های نیویورک نیز به گفته «بیل دو بلاسیو» شهردار این شهر ،شاهد حضور 400 هزار نفر در تظاهرات ضد ترامپ بود.

پلیس شیکاگو نیز اعلام کرد که بیش از 125 هزار نفر در تظاهراتی که علیه رییس جمهوری جدید آمریکا برگزار شده بود،شرکت داشتند؛این در حالی است که حامیان مالی این تظاهرات،تعداد شرکت کنندگان را 200 هزار نفر تخمین زده اند.

اگرچه جمهوری خواهان در حال حاضر کنترل کاخ سفید و کنگره را در اختیار دارند اما ترامپ با مخالفت های گسترده ای از سوی طیف وسیعی از افراد جامعه مواجه است.

تظاهرات زنان علیه دونالد ترامپ که وعده داده است سیاست های آمریکا بر اساس اصل در اولویت قرار دادن منافع آمریکا برنامه ریزی می شود در شهرهای دیگری مانند سیدنی،لندن،توکیو و دیگر شهرهای بزرگ در سراسر اروپا و آسیا برگزار شد.

 

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *