منو دسته‌بندی

آمار رویترز از میزان حمایت مسلمانان فرانسه از قوانین اسلامی

حمایت مسلمانان فرانسه,قوانین اسلامی

خبرگزاری رویترز نوشت: نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان با پوشیدن روسری در مدرسه و دانشگاه موافق بودند.

رویترز چندی پیش نتایج نظرسنجی موسسه ایفوپ را به نقل از هفته نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» منتشر کرد. بر اساس این نظرسنجی، حدود یک سوم مسلمانان فرانسه قوانین اسلامی را از قوانین سکولار این کشور مهمتر می دانند.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۲۰ درصد از مردان مسلمان و ۲۸ درصد از زنان مسلمانی که به صورت تلفنی در این نظرسنجی شرکت کردند با پوشیه، نقاب و برقع موافق بودند.

۶۰ درصد از پاسخ دهندگان نیز با پوشیدن روسری در مدرسه و دانشگاه موافق بودند. این درحالی است که قوانین سکولار فرانسه رعایت حجاب در موسسات دولتی را ممنوع کرده است.

این نظرسنجی از ۱۳ آوریل تا ۲۳ مه ۲۰۱۶ و از میان ۱۰۲۹ داوطلب ۱۵ سال به بالای حائز شرایط انجام شد.

رویترز نوشت: حملات مرگبار تکفیری ها که منجر به حملات پاریس و نیس شد و صدها نفر را به کام مرگ فرستاد، موجب افزایش تنش میان گروههای اجتماعی فرانسه شده است.

تابستان امسال شهرداران ۳۰ شهر ساحلی در فرانسه با استناد بر قوانین قدیمی سکولاریستی این کشور، استفاده از پوشش شنای زنان مسلمان را منع کردند. به دنبال رای دیوان عالی فرانسه که چنین ممنوعیتی را نقض جدی حقوق اولیه افراد عنوان کرد، چنین مقرراتی در برخی از این شهرها لغو شد.

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *