منو دسته‌بندی

خلاقیت معلم بلژیکی؛ به جای پوکمون کتاب شکار کنید!!

بازی شکار کتاب به جای پوکمون

مدیر مدرسه ای در بلژیک با الهام گرفتن از بازی پوکمون گو گروهی را در یک شبکه اجتماعی ایجاد کرده که به دنبال شکار کتاب در دنیای واقعی هستند.

این فرد که در مدارس ابتدایی هم تدریس می کند یک بازی آنلاین ابداع کرده تا افراد به جای تلاش برای شکار هیولاهای کارتونی برای یافتن کتاب تلاش کنند، امری که اشتیاق برای مطالعه را هم افزایش می دهد.

وی با ایجاد این بازی توانسته در عرض چند هفته ده ها هزار کاربر علاقمند را جذب نماید.

در حالی که برای اجرای بازی پوکمون گو از جی پی اس گوشی و دوربین استفاده می شود و از این طریق پوکمون ها در سطح شهرها شکار می شوند، Aveline Gregoire برای اجرای این بازی از یک گروه فیس بوکی به نام شکارچیان کتاب یا Chasseurs de livres استفاده کرده است.

کاربران این بازی عکس ها و نکاتی در مورد کتابی که در نقطه ای از شهر پنهان کرده اند در این گروه ارسال می کنند و دیگران باید کتاب های یاد شده را بیابند. بعد از اینکه فردی کتاب مخفی شده را یافت و آن را تا انتها خواند، کتاب یاد شده را به بازی برمی گرداند تا سایرین آن را یافته و مطالعه کنند.

طراح این بازی گفته است: وقتی داشتم کتابخانه ام را مرتب می کردم متوجه شدم که جای کافی برای نگهداری همه کتابهایم ندارم و با توجه به اینکه با فرزندان خودم پوکمون گو بازی کرده بودم ایده رها کردن کتاب در محیط طبیعی به ذهنم رسید.

با گذشت چند هفته از اجرای این ایده تا به حال ۴۰ هزار نفر به گروه فیس بوکی حامی این بازی پیوسته اند.

کتبی که از این طریق در دسترس علاقمندان قرار می گیرد بسیار متنوع هستند و از کتب داستانی و علمی – تخیلی تا کتب جدی تر را در برمی گیرند. Aveline Gregoire قصد دارد در آینده یک برنامه تلفن همراه هم برای این بازی طراحی و در دسترس علاقمندان قرار دهد.

 

 

https://telegram.me/joinchat/ByFKKD9fOZ2mRLdicWxIPQ

مدیر کل سایت حوزه علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *